Jul med Alba

Jag har firat jul med mammas sida.
Det var jättekul.Vi tittade först på Kalle ankas jul sedan åt vi.Sen fickade vi och lekte och pratade.Sen kom jultomten.
Här får ni ett roligt experiment:

Busiga Bettans Tips och Trix

DEN PLASKIGA BOLLEN

Material:
Potatismjöl, vatten, bunke och någonting att röra med.

Gör så här:
Häll i ca 2 dl potatismjöl i en bunke. Nu ska du droppa i vatten lite i taget.

Det känns väldigt konstigt att röra i potatismjöl och du ska sluta hälla i

vatten precis när du nätt och jämt kan röra i smeten.

Nu ska du kunna ta upp blandningen och rulla en boll i händerna.

Om du slutar rulla bollen rinner den ut i handen som en smet.

Prova att kasta den till varandra får du se vad som händer.

(Om du vill ha en snyggare boll kan du prova att hälla i karamellfärg).


Mina kusiner.

Mina kusiner är dom bästa kusinerna i världen!!!!!!!!!!!!
Dom jag träffar mest är Anna & Olof!

juldagen!(Hanna)

Hoppas att ni fick en riktigt bra jul!
Idag har jag en `Minijul´ med mina kusiner Anna & OLof.
Det är jätte roligt!!!

.

GOD JUL
OCH
GOTT NYTT ÅR!
ÖNSKAR HANNA & ALBA!

JULAFTON!!!!(Hanna)

Ja. Idag är det äntligen julafton. Som jag har väntat.Men jag längtar tills i kväll och tills i morgon.För att då ska vi till mina kusiner.

extra jul

Vi hade en extra jul igår.Vi hade det med Farmor,Liam(min kusin),Micke(min farbror) och familjen.
Jag fick sims 3 och 2 cd skivor.Nu håller jag på att installera sims 3 och så gjorde vi en lek där man kunde vinna paket.Då vann jag godis,bok och 2 trisslotter.

5dagar(Hanna)

Nu är det bara fem dagar kvar till julafton!

Bild i london. (Hanna)

Det här är när jag var i london på höstlovet.
DET HÄR ÄR HARRODS!

idag.(Hanna)

Idag ska jag gå på hund mässan.Det ska bli jätteroligt.Qiras brorsa Google ska vara med.Men inte Qira.
Qira har varit med på andra utstälningar.Qira kom etta och tvåa. Hon fick också hp=Väl godskänd Och BIM valp Som bätyder Bästa valp I Motsat kön.

Lägga in.(Hanna)

Alba kommer att lägga in en bild varje gång hon skrivit nott.
jag kommer att skriva eller lägga in en bild.

Mina senaste skoldagar

Igår och idag slutade vi 12:00 för att våra fröknar skulle göra om i våra klassrum för att vi ska få hemklassrum istället för att vi ska gå runt i alla klassrum.På fredag är det klart.
Idag är det som skriver.

En bild på mig!

Här är en bild på mig
MVH ALBA

Block (alba)

Gör ditt egna block.
Det här behöver du:
  • kartong
  • flera papper
  • lim
  • sax
  • färg pennor
  • häftapparat
  • inplasknigs tejp
Så här gör du:
  1. Klipp ut en kartong bit så stor du vill att din framsida ska vara.
  2. Limma fast en pappers bit som är lika stor som framsidan på framsidan.
  3. Rita som du vill ha din framsida set sen på inplasknings tejpen.Nu är framsidan klar.
  4. Klipp ut pappers rutor som är lite mindre än framsidan.
  5. Lägg ihop alla papperna och framsidan och häfta ihop alltihopa

snart julafton!!(Hanna)

ja snart jul! Jag älskar jul. Minna traditioner på julen är att vara hemma och så klart se på kalle anka. Vad har du för traditioner?

Spel!!(Hanna)

här kommer några förslag på sidor man kan spela roliga spel!
  1. http://www.spela.se/
  2. http://www.spel.se/
  3. http://www.spelo.se/
  4. http://jesper.nu/
  5. http://www.playedonline.com/

tjena!!!!! (Hanna)

förlåt. jag har inte haft så mycket att göra att jag har glömt att skriva. Men vad tur att Alba har skrivit. För jag han bli lite orolig. Visst var det en fin bild på Leo (Albas brorsa) och Mari (Albas mamma).

Min ytterst trevliga bror. (Alba)

Hej detta är min ytterst trevliga bror (och min mamma i bakgrunden).

Albas dag

Idag den 4/12 har jag åkt miniskidor med min mycket trevliga bror, det var riktigt kul! Jag var hos farmor som bor i bollmora i Tyresö, där åkte jag miniskidor. Jag tittade tidigare på dagen när min ytterst trevliga bror vann en handbollsmatch med sitt nya lag, Bolton.
PS: Min ytterst trevliga bror skrev vad jag sa att han skulle skriva.

smoothiesrecept

Ingrenser                    3 potioner
  • 4 dl trädgårdsbär
  • 5 dl vaniljyoghurt
  • 2 apelsiner
  • 2 tsk socker
så här gör du:
  1. tina  bären!
  2. skala apelsinerna.
  3. häll i yoghurten i mixen!
  4. häll i apelsinerna i mixen. MIXA!!!!
  5. sedan häll i dom tinade bären och sockret.
  6. mixa allt.
servera!!!!!!!!!!!!!!!!!!
om du vill ha flera recept så gå in på:http://www.smoothiesrecept.se/

RSS 2.0